jagochjeffrey

Alla inlägg under april 2017

Av Amanda Andersson - 25 april 2017 20:10

Hej allihopa! Idag har jag och Jeffrey varit på en liten jogging tur. Jeffrey älskade det.

Men till något annat, den här veckan blir det nog ingen kurs träning som jag trodde. Lydnaden måste vi hoppa över och utställnings träningen är mitt på dagen när jag är i skolan:( Men som sagt måste jag hoppa över lydnaden därför i helgen ska jag köra motocross så vi måste packa och lite sånt!!

Men det var allt jag hade för idag, så ha det så bra. Hej då!

Förlåt för kort inlägg:(

Av Amanda Andersson - 21 april 2017 20:50

Här är bara lite bilder från när jag, Albin och Jeffrey var ute och lekte ikväll.


Jag och Albin tyckte det blev väldigt kallt efter en stund men Jeffrey ville inte gå in, så han blev lite tjurig när vi "tvinga" in honom:)

Av Amanda Andersson - 20 april 2017 13:23

Hej allihopa! Idag så har jag varit på utställningsträning med Jeffrey. Det blev bara lite repetion om det vi redan kan. Vi går på träningar med andra hundar som vi inte känner. Det är ju väldigt nyttigt för alla hundar som är där att träffa hundar som dom inte känner såklart!! Men vi var ju bara där i en timme så vi hann bara gå lite, träna på att ställa upp och lite andra små saker! Som ni märker så är jag inte i fjällen längre. Vi kom hem i tisdags!! Det var ju egentligen tänkt att vi skulle till Gävle och träna. Men så blev det inte.

Men på tisdag 25/4 är det lydnads träning (förhoppningsvis), men om det blir träning då så ska jag såklart göra ett inlägg om det. Sen på torsdag den 27/4 så tror jag också att det är utställningsträning igen!!

Idag så tänkte jag också försöka lägga upp en video från dagens träning , men vi får se om jag får upp den eller inte men lite bilder kommer det i allafall!! Men det var allt för idag , så ha det så bra så hörs vi. Hej då!!

Av Amanda Andersson - 16 april 2017 13:47

Som ni märkt har jag varit lite inaktiv dom senaste dagarna. Men det beror på att jag har varit i fjällen med min familj och hundarna såklart. Så jag har glömt att fota. Men idag så fick jag till lite bilder.

Idag har jag och Jeffrey gått en liten promenad över isen. Jeffrey tyckte det var så härligt att han travade fram med nosen mot den stålande solen!! Men vi har haft fina dagar i fjällen med sol och rolig skidåkning men alldeles för lite hundträning. Men det är klart att man inte ska få skuldkänslor när hundarna har fått gått fritt på fjället och lekt med varandra!!

Det var allt för idag, heeej dåå!!

Av Amanda Andersson - 12 april 2017 19:19

Hejsan på er!!
Jeffrey har fått valpar den 10/2-17, så det var ett tag sen nu!! Valparna kallas Märta, Morris och Mio!! Dom är såå himla söta (som alla valpar brukar vara) Dom kommer från Kennel La -Faja's och uppfödarna är Line Haugen Paulsby och
Åshild Braa Haugen som bor i Norge =). Och Jeffrey medelar att han är en stolt pappa till så fina valpar!! Valparnas mamma har också fått tagit hand om två stycken Corgi valpar som var i behov av en amma

Det var allt jag hade att säga idag! Så ha det så bra så hörs vi, hej då<3

Av Amanda Andersson - 11 april 2017 19:58

Hej, nu har jag precis kommit hem från dagens lydnads träning  
Idag tränade vi på "sitt stanna" med lite motstånd i kopplet =) Jeffrey tyckte det var väldigt svårt i början men sen var det hur enkelt som helst! Vi fick också med en läxa tills nästa gång vi träffas på träningen, det var att "sitta fot" utan godis och utan att jag säger hans namn. Alltså att jag bara säger "fot" och inte "Jeffrey fot".
Andra läxan var att jag skulle vara mer spännande och rolig så att Jeffrey inte tappar fokus.

Sen så avrundade vi med lite bus och lek , och det gillade Jeffrey allra bäst!!

Men det var allt jag hade att säga idag, så ni får ha det så bra så hörs vi nästa gång . Hej då =)

Av Amanda Andersson - 10 april 2017 21:15

Hej, Jag heter Amanda och är 12år. Den här bloggen ska handla om mig och min beardedcollie Jeffrey!! Jag kommer lägga upp bilder från t.e.x utställningar, träningar och min och Jeffreys framgångar inom hundsport.

Just nu tävlar jag juniorhandling och utställning. Men jag tränar för att kunna tävla rallylydnad och agility!!

Men nu jag tänkte berätta lite om Jeffery:

Ras: beardedcollie
Färg:Brun
Född:3 juli 2015 i Nederländerna
Kön:hane
Personlighet: uppmärksam, glad och sprallig, villig att lära, lätt lärd!

Men jag tror att det var allt jag hade att säga idag, men ni får ha det bra så hörs vi igen imorgon förhoppnings vis!! Heej dåå<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en tjej på 12 år som är intresserad av hundsport. Så den här bloggen ska handla om mig och min beardedcollie Jeffrey!!

Instagram:@amanda.josefins


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards